tisdag, juli 15, 2008

Syster med mina nevöer på besök!

Utflykt till hällristningarna i Alvhem

Söta kossor på vägen till Stugåsbergets hällristning

Promenad med pållar! Och släktingar! Pållarna var lättast att hålla reda på ... ;-)


Syster med utsikt mot vårt stall

Saga och jag!


Nevö d.ä. rider Mökkvi!

Nevö d.y. rider Mökkvi!


Pojkar med söt flicka i knät!

På Söndagskvällen kom syrran med sina två pojkar på besök, lagom till mitt ridpass. Tyvärr verkade Saga ha glömt både hur man travade och töltade, så jag kunde inte göra någon snygg uppvisning ... (hon kunde ju så bra häromdagen). Tror vi båda var lite ofokuserade.

På lördagen gjorde vi en utflykt till Stugåsbergets hällristning, sedan till Alvhem ristningar för att avrunda med en fika på Alvhems kungsgård. En najs utflykt. Efter en sen lunch och mycket kaffe gick vi alla på promenad, tillsammans med pållarna. Därefter fick de unga nevöerna prova på att rida på Mökkvi. Saga är lite nipprigare, så därför känns det bättre att använda Mökkvi till de ovana, även om Saga säkert skött sig väl också. Sedan bjöd jag på utlovad majssoppa, följd av fiskhuvudrätt och sist hemlagad chokladpudding. Sedan gjorde hon inte många knop, syrran ...

1 kommentar:

Alf sa...

Hej!

Ni hade kul i Alvhem ser jag! Och det tycks gå bra för Er "kontorsråttor"*smile*.

Ville bara titta in och visa att det finns mer om Alvhem på min blogg http://dengamlalanthandeln.blogspot.com/

Ha dé gôtt!
alf