onsdag, juli 30, 2008

Makens moster och mamma möter upp

Idag fick vi besök av min svärmor och hennes syster - det var premiär här för systern så vi fick ännu ett tillfälle att visa upp vårt hemman och våra pållar! Det är alltid trevligt!

Tyvärr dök jourjobb upp precis då, så pass bråttom att jag tvingades vara oartig och ta tag i det snabbt. Jour suger. Men jag får i alla fall igen tiden. Känns som i reklamvärlden har bättre service än sjukvården - men vad är viktigast? En annons? Att en skadad människa får vård? Det är en stollig värld.

Men snart nog åt vi lunch (min standard i dessa dagar - köttfärspaj med hemodlad rucola och mangold i salladen) och kaffet tog vi på "uteplatsen" med en bulle och svärmors underbart goda kokoskakor - tydligen ett recept hon använde första gången vid makens dop! Ett bra recept!

Efter att de åkt fick jag jobba lite till medan rediga maken klippte färdigt gräset och slog i stängselstolpar. Som väl var var det lite svalare idag. Så vi dristade oss att pyssla med pållarna redan vid 19-snåret! Det var inte så mycket insekter, men pållarna var på knepigt humör. Saga nipprade lite, hade väldig fart i paddocken i början men blev sedan seg, medan Mökkvi var lite "stökig". Jag red ut en pyttevända, men inte ens då ville Saga öka. Nu kom ju inte Mökkvi med ut, men hon och jag har töltat/travat förut utan problem, fast han inte varit med. De hade väl en dålig dag. Kanske störde sadeln Saga (den åkte fram lite). Och lite insekter var nog ute - jag fick ett rejält broms-bett på halsen (AJ)!

Snart ska jag få min "riktiga" sadel! Ska bli skönt - för henne och mig.

Sekreteraren i vägföreningen kom förbi med sin hästintresserade dotter, så fick de hälsa på pållarna. Trevligt!

Inga kommentarer: