måndag, juli 28, 2008

Regndans i jobbet!

Åskskuren kom med dramatisk blåst och regn - slog grönsakerna till marken (vår mangold lutade inte så igår ...) och moln av vatten piskades upp! Älskar regn! Lite synd om mangolden förstås...

Pållarna vågade sig ut ur sin lilla al-skog - njöt säkert också av regnet!

Denna vecka har jag "jourvecka" på jobbet
. Dumt av mig. Den som lovade att vi skulle ha jour - är nog inte någon av oss som har jouren ... Min arbetskamrat ringde vid 9.00-snåret med en del uppdrag. Det positiva är att jag jobbat hela dagen så nu kan jag ta ut den här dagen någon gång i höst när vädret är trevligt! Lär bli lite jobb i morgon med. Jag kan ju jobba hemifrån! Hade jag inte kunnat det, så hade det varit super-surt...


Det var ju ohyggligt hett idag igen! Efter lunch satt jag och jobbade framför datorn och svetten lackade fast jag satt alldeles stilla och jag höll på att få krupp. Vätte håret i iskallt vatten för att kyla mig. Så hörde vi snart de första dropparna! Och de blev fler! Jag gick ut och ställde mig i regnet och njöt. Snart kom det väldigt många kalla, blöta droppar och jag rös och njöt på samma gång! Så underbart! När haglet kom, gick jag in. Åskskuren höll på ett tag - det kom 16 mm regn! Och genast var det ca 9 grader kallare! Underbart! Gud hör bön!

Inga kommentarer: