lördag, juli 12, 2008

Regngudarna har lyssnat


Idag ringde grannen och sa att deras hovslagare var där, ifall vi ville tjinxa på henne! Och det ville vi ju, så vi knatade dit, och nu är hovslagar'n bokad till Mökkvi till onsdag kl 11.00. Bra det. Hans hovar börjar bli lite långa och en sko en smula lös.
Torkan och våra betande pållar börjar ta ut sin rätt på vår hage. Vi har ju mycket mera bete, men det är inte stängslat ... Och marken hård som betong! Men regnet idag mjukade väl upp det en smula, så maken lyckades banka i några hörnstolpar till vår blivande "lilla hage", så fyllde han på emellan med snabbstolpar. Han är min hjälte!
Så tog jag Saga på en liten promenix till vägen då grannen A-Ms man kom ut och pratade. Han vågade sig dock fram till Saga som återigen skötte sig väl. Så red maken och jag i tur och ordning i paddocken. Idag fick jag jobba mer för att få till tölten och traven, men det gick. Vår paddock är ju lite liten, å andra sidan har jag sett henne bus-galoppera i den så ... Men det som inte blir perfekt är nog mera mitt fel än hennes ...

Inga kommentarer: