lördag, februari 28, 2009

Vårlig lördag!

Tre katter. De är inne mycket nu, så de bråkar en del. Och inte att de låter varandra vara ifred. Här kommer snart Ronja fula ut Zolly från hennes plats bland mattes strödda kläder ... Mozzy tittar intresserat på och funderar nog på hur hon bäst kan lägga sig i.




Zollywood presenterar: Zolly ber! Tyvärr tänkte jag mig inte för när jag filmade i "stående" format - vet inte hur man ska rotera filmen, så därför får man titta på den på sniskan. Hon är i alla fall inte muslim. Hon ber vänd mot norr.

Strålande sol! Men ganska kallt.
My favourite weather! Eftersom vi inte hunnit handla helgmat till oss själva i veckan, får jag denna helg gräva djupt i frysen. Efter pyttipanna med ägg och efterföljande tidningläsande i soffan med en brasa, kaffe och stökiga katter omkring oss, gick vi ut till kusarna.

Idag premiärred jag med min nyinförskaffade barbackagjord. Det är bara en gjord som man fäster stigbyglarna i. Därmed har man fördelarna av direktkontakten vid barbackaridningen, men ändå stödet av stigbyglarna när det går lite fortare. Gynnsamt! Vi började med att inspektera hemmanet från häsryggen, och avslutade med övningar i paddocken.


Saga klev på bra ute i hagarna, men i paddocken ville hon stanna då och då, men jag fick fart på henne ändå. Ett bra pass! Efter hästpysslet tog vi en fika på trappan på baksidan huset. Tiittade på Mökkvi och grannarna som röjde sly. Trevligt att se på när andra arbetar!




Lite gäss passerade över gården!

1 kommentar:

Holmarna sa...

Ja, ungarna här blir också påverkade av att vara inne mycket nu på intern. De är ju så små ännu, men snart kan de ta på sig o gå ut själva o leka i snön! Saknar er; kram.