fredag, februari 20, 2009

Fri fredag – Crikey mate

Saga uppskattar snön - trots styltor

Zollybolly är skeptisk till promenader i snö.

Good guy looking bad!


Bad guy looking good!


Idag var jag ledig! Kände att jag behövde ta ut lite plustid. Och bara vara ledig! Älskar det! Saknar mina lediga måndagar så mycket att det nästan gör ont ibland! Blir arg när jag hör folk klaga på ledighet och att de längtar till jobbet! Stolliga människor!

Vaknade vi 10-snåret och såg att snön vräkte ner! Styltvarning på hästarna. Jag som tänkt prova min barbackagjord ... Försökte med NH 5 minuter per häst, men de fick ju genast jättestyltor. Men mockning och pyssel tog sin tid, och plötsligt var det dags att äta , duscha och köra till Älvängen för att ta bussen till sta'n. Träffade Vev-kompisen på Bergakungen, tog ut biobiljetterna och fikade. Dubbel espresso och en semla. Freshly made semla! Schysst!

Kan tyckas otaktiskt att dricka en dubbel espresso inför en 3-timmars biofilm, men en halvtimme på buss 610 renderar en dåsighet som icke kan kväsas med mindre! Det är lite träligt att ta bussen in, men man får dock en bättre överblick över vägarbetena längs 45an, än när man åker bil. Om man inte somnar, förstås ...

Maken, Kaneli-kompisen och hennes sambo dök upp, herrarna efter smärre parkeringsproblem som vållat viss indignation. Dumma igenkorkade Korsvägen! Så såg vi filmen Australia! En smula förutsägbar med bra ändå, även om jag har svårt för att se kor falla nedför branter fast jag inser att det är fejk. Är lite förtjust i kor. Är lite svag för killen som spelade bad guy. Nu filmad på mindre fördelaktiga sätt än när han var sympatiske Faramir i Sagan om ringen. Crikey mate!

Efter en trevlig fika tog vi bilen hem och tog in hästarna. Fick ta bort snöstyltor för femtioelfte gången denna dag, borsta och känna igenom dem innan de fick nattamat i boxarna. Dumma mildväder - om det blev kallare skulle det inte bli så mycket snöstyltor!

Inga kommentarer: