söndag, februari 01, 2009

Filmtajm i soliga Zollywood

Zolly i sitt hood - Zollywood

Sagis och jag!



Maken & Mökkvi klarar labyrinten




Sagis och jag gör inte det (denna gång).

Notera att maken gjort labyrinten mycket trängre än den som är på andra filmen. Den labyrinten fixade vi hur bra som helst, Saga och jag!

Sol! Hästar som fäller! Ljust kl 17.00! Jag tror våren närmar sig! Idag strålade solen och vi kom överens om att hålla lektion och filma varandra för att se vad vi gör fel på hästryggen. Jag började göra iordning Saga. Under tiden kom isis-grannen ridande på sin fina ljusbruna häst med ljus man och svans. En jättesöt häst med massa man. Hon red med en barbackagjord - likadan som jag just beställt! Verkar vara en bra lösning när man vill rida barbacka men ändå ha stödet av stigbyglarna!

Vi pratade om Mökkvis pälsfläck och om våra kurser och vi fick veta lite om vår ridinstruktör som verkar väldigt kunnig. Det låter väldigt lovande! Nu kommer vi få jobba... ujujuj. Det blir spännande den 16e!

Så hade vi våra lektioner för varandra, maken och jag, därav filmerna ovan. Zolly kom gående och störde då och då. Efter en fika med varm glögg och makens goda rabarberbullar, som gjorde oss alldeles varma och slöa, pysslade jag lite i stallet och maken avfrostar frysen! Vi har lite global uppvärmningssimulation mitt i köket just nu! Varorna ligger på farstun - det är minus 7 grader ute, så vi hoppas de ska hålla sig. Snart - är det kvällsmat för pållarna. Och oss!

Inga kommentarer: