onsdag, februari 25, 2009

Tidspressad tisdag

Denna dag var jag på bättre humör! En ljusglimt i tillvaron var förstås de smarriga semlorna som bjöds på fikat, dagen till ära! Mmm- semlor! Och så var det ju löning! Vi gillar löning. Lyckas faktiskt spara en del deg, vilket känns gynnsamt efter några år som grävt djupa hål bland sekinerna.

Jobbade som en gnu igen, och kom ju inte iväg så tidigt som jag hade önskat. Och eftersom maken hade ridskoletisdag, fick jag ta bussen till Älvängen. Kom med en sunkig buss istället för 610an som brukar vara mycket fräschare. Bussen luktade unket och några säten var bortvandaliserade. Varför vandaliserar folk? Totala idioter är vad de är.

Klockan hann bli 20.00 innan jag han börja pyssla med pållarna. Tog ett kort horsemanship-pass med var och en av dem. Maken kom hem vid 21-snåret vilket gynnade mig, för då hann han göra några sysslor jag vanligen skulle ha gjort! Mindre jobb för mig är trevligt! Jag är nämligen en latmask av naturen!

Inga kommentarer: