söndag, februari 15, 2009

Trägen vinner!



Zollywood-film! Zolly rullar sig och "ber" med framtassarna. Hon är en lustig liten missa!

Sov till 11.00! En del säger, att man inte är vuxen om man sover till 11.00! Jag säger, att man är morgontrött. Har läst någonstan att morgontrötta är intelligentare än andra! Jösses vad intelligent jag måste vara! (Utom möjligen tidigt på morgonen då...) Detta rön tillhör dem som jag tagit till mitt hjärta. Liksom det att kaffe motverkar demens och mörk choklad är nyttigt. Jag lever nog, egentligen, riktigt hälsosamt! För vi vet ju alla hur besprutade otäcka tomater är! Kan aldrig vara nyttigt ...

Vid 14-snåret gick vi ut och gjorde i ordning hästarna inför vår ridlektion i ridhuset. Nu skulle vi få se, om mina dagliga NH-träningar haft effekt... Väl där satte M igång med mig medan maken värmde upp i andra änden av ridhuset. Vi började att jobba Saga från marken. Sedan satt jag upp. Saga ville stanna ibland, men då sa vi till henne genast eller gjorde en volt, så hon inte hann stanna! Och hon gick framåt! Vi höll väl på en knapp halvtimme och på den tiden fick jag henne att både trava och tölta på bra, på volten! Fina Saga med sin fantastiska stora trav!

Jag fick rida lite självständigt medan M ägnade sig åt maken. Saga löd då också! Försökte stanna då och då, men nu visste jag ju vad jag skulle göra! Fick igång henne fint på egen hand också, även om M kom tillbaka efter en stund och rättade till mig lite i tölten. Avslutade med att rida små volter och böjar i skritt medan maken red färdigt sin lektion.

Efter en timma var båda hästarna betydligt svettigare än vi ryttare! Det är rätt ordning! Det var verkligen milsvid skillnad mellan denna lektionen och förra! Jättekul! Så mycket lättare att komma vidare när man får hjälp! Och då har jag bara tränat NH med henne ca 15 minuter per dag och en smula markarbete på lektionerna! Helt fantastiskt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi Zolly ser för rolig ut. Härligt att det går så bra på lektionen. Saga trodde kanske att det var hon som var ledaren, men nu är det du. Bravo. Ja det är kul att rida lektion, så man får ett mål att sträva mot.
kram kaneli