söndag, februari 22, 2009

Solig söndag, sturig Saga och snål sockertillgång

Mozzy tycker utevistelse är klart överskattat.

En fluga gör ingen sommar ... Den här gynnaren verkar vara i klart förnekelsestadium.

Präktiga Pållar!

I förmiddags fick jag ett mail från grannen att vår instruktör var sjuk, så det blev ingen lektion idag. Efter snabb och nog lite för klen frukost (jag är ju inte så hungrig när jag är nyuppstigen) gick vi till ridhuset ändå och red. Berättade för ridhusgrannen om våra nya medryttare så att de skulle veta. Trevligt med en pratstund!

Saga sturade! Jag var på henne som en igel och fick ju gång henne. Vann varje gång, både från ryggen och marken, men jösses vad jag fick slita. Och i de soliga plusgraderna och min vinterklädsel blev jag alldeles överhettad. Jag var mycket svettigare än Saga. Får trösta mig med att jag trots allt vann och att hon blev lite andfådd! Men hon måste bli snabbare att lyda. Måste komma igång igen med NH-träningen varje dag. Snöstyltorna gör ju att man inte kan jobba riktigt som man vill tycker jag. Nå, det töade väldigt idag, så förhoppningsvis är paddocken fri från snö snart. Och Saga ska snart skos om - med bättre sulor!

Med mjölksyra i benen och lågt blodsocker kunde jag inte riktigt njuta av det vackra vädret. Hjälten till make mockade och gjorde alla jobbiga saker! Han är bäst! Jag gick in och lagade mat och efter det kom krafterna tillbaka. Mat är bra. Mycket bra. Kusarna gillar i alla fall att rulla sig i snön! Här är Saga i farten medan Mökkvi mumsar lunch!



1 kommentar:

Holmarna sa...

åh, vilket underbart klipp! Kram