torsdag, februari 12, 2009

Storfrämmat från Gävle

Mökkvi väntar ivrigt på att bli utsläppt från paddocken. Vi delar på dem vid kvällsmålet för att han inte ska stjäla Sagas mat, den filuren!

Idag skulle maken hämta sin bror och nevö vid tåget strax efter 20.00
, så jag åkte lite tidigare från jobbet för att handla mat, sköta hästar, byta kattsand och förbereda lite krubb till de kom! Och tiden flög iväg! De kom just som jag höll på att lägga sista handen vid en cheesecake, varför jag blev disträ och glömde hälla i mina vispade äggvitor. Kom på det först när smeten var i formen! Dooh! Så jag fick ju röra i vitorna i själva formen. Blev minsan inga vackra kexränder på den cheesecaken ...

Det var kul att de kom! Har inte träffat dem sedan vi besökte dem en kort vända på hästletarurné i Gävletrakten på senvåren! Lille N har blivit så stor! Och han var jättetrött men jättespeedad för han var så glad att vara här! Att Ronja rev honom lite gjorde inget! Skönt när de är så stora, att de kan ta sådana motgångar utan gråt och tandagnisslan! Han till och med ursäktade henne!

N åt girigt av mackorna vi serverade som kvälls-/nattamat. Jösses vad de försvann! Efter nattning av N satt vi i vardagsrummet med en eld i kakelugnen, tjôtade och drack whisky. Väldigt trevligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för allt Katarina! Jag och N stortrivdes hos er! Det här har vi inte gjort för sista gången!

/Sällskapliga svågern

Anonym sa...

Tack för allt Katarina! Jag och N stortrivdes hos er! Det här har vi inte gjort för sista gången!

/Sällskapliga svågern