tisdag, februari 03, 2009

Jag ljög på min blogg - så har jag haft polisen efter mig också!

Tänka sig! Så det går när man bloggar ikapp om helgerna. Minns fel. Det var i måndags förra veckan som vi lade märke till Mökkvis svamp/skabb/allergi. Inte i onsdags. Alltså drygt en vecka sedan.

Den goda nyheten är, att han inte har kliat upp några fler fläckar. Och det pyttelilla såret mitt i den avskavda fläcken, är helt läkt! Vi har ju "klorhexidinat" honom var dag och smörjt in rejält med jodopaxgel. Kanske har det tagit skruv? Kanske lite för tidigt att ropa hej, ännu, men prognosen ser bra ut!

Polisen? Ja, de låg efter mig häromdagen, för de skulle väl helt enkelt åt samma håll som jag.

Skulle kommit en kille och titta på vårt gamla hästsläp idag. Var väldigt angelägen igår. Skulle komma kl 19.00 idag. Har inte synts eller hörts av. Hur svårt är det att skicka ett SMS?

Maken rider på ridskolan idag så jag har skött om pållarna. Rekordfort! För de var så rena och torra pga kylan, och eftersom jag trodde släp-killen skulle komma, raskade jag på. När det är så här kallt fastnar ingen lera eller smuts, och hovskägget (och det har de mycket av!) ser alldeles nyschampoonerat ut!

När jag vaskade av mig efter stalltjänsten, såg jag Zolly sitta i badkaret och be ... Hon är en konstig missa!

1 kommentar:

Anonym sa...

POLISEN EFTER DIG//KARO,,Va du göra vaaaa*LER*Visst e det skönt nu när man slipper leriga horse//Underbart,,speciellt när man har en kuse som gärna rullar sig i alla lägen;)Har du en del å läsa på din Blogg;)Håller med kan ju höra av sig på något sett,,,kram kat//