fredag, februari 27, 2009

Frenetisk fredag

Hovslagaren skulle komma kl 17.00. Så jag var på jobbet strax efter 07.00 för att hinna med allt innan 16.00 då det var tvunget att åka hem. Hade en hysterisk dag! Som jag haft hela veckan.

Blir lite trött på alla som säger att det är härligt att ha att göra. Visst, många byråer går i konkurs nu och det är ju väldigt tråkigt, och naturligtvis skönt att just vi har jobb. Men lagom är bäst. Jag vill hinna med mitt eget liv! Jag vill hinna fika en stund på jobbet. Gå på toa när det behövs. Jag tvingades att gå upp till 100 procents arbetstid. Men fortsätter det så här blir det snart 110% arbetstid. Får se hur noga de är med att hålla kontrakterade 100 % då...

Kom naturligtvis inte iväg förrän 16.15. Köer ut från sta'n! Frustration! Men jag hade varit listig! Idag red ju våra medryttare, så jag hade bett dem göra Saga ren och ställa henne i boxen. Maken stod på bra i bilen så vi kom hem strax efter fem, och då hade inte hovslagaren kommit än. Medryttartjejerna var där. De hade hängt kvar lite för att möta hovslagaren om vi inte hann hem i tid. Väldigt rart av dem! Och hästarna stod svettiga i sina boxar!

Hovslagarn kom just som jag hunnit svida om till hästkläder och plockade ut Saga i gången. Jag gosade med Saga medan hovslagaren bytte skor och fick på de nya bättre och mjukare snösulorna. Hon är trevlig och rar så vi pratade mycket och en timme flög förbi. Insåg först när hon hade åkt att jag frös. Hon jobbade sig ju varm. Jag stod ju bara där ...

Och med alla hästbestyr klara redan kl 18.00 hade vi en lång härlig slapp fredagskväll framför oss! Underbart!

Inga kommentarer: