söndag, februari 08, 2009

Sturiga Saga styr ...

Anade oråd. Saga har varit så sturig på sistone. Stannar bara och vägrar gå. Och vi 15-snåret skulle vi ha vår första lektion med instruktör ...

Vi kom först. Satte upp. Och Saga stannade. Så kom de andra, och vi presenterade oss för vår instruktör M. Och när vi började vår lektion, sturade Saga igen. Så enveten! Vi tränade lite volter i skritt och det gick en stund, men när vi skulle öka var det bom-stopp! Så pinigt! Ha en häst som man inte kan rida! Kulmen på Sagas sturighet! Det slutade med att jag fick lite tips att arbeta henne från marken. Det fungerade i och för sig bra, men processen slutade med att jag var genomsvett, men inte Saga...

Då gick det bättre för maken på Mökkvi. Hästen var totalt genomsvett efter passet! Och Maken nöjd! Det är så det ska vara! Nu j-r i min låda, ska här tränas NH. För det är respekten som saknas! Det är därför Saga stannar!

Vid 16-snåret gick vi hem. Hästarna fick svetta av sig med fleecetäcke i sina boxar, medan maken förberedde sig för avfärd. Jobbkonferens i Köpenhamn. Så vid 17-snåret körde jag honom till bussen och sällskapade honom till bussen snart skulle gå. Så åkte jag hem i fullmånens sken.

"Indulged myself in solitude with my bad habits". Vet inte varför det är så skoj. Jag kan ju möla popcorn även när maken är hemma! och slötitta på TV. Men det är ändå nå't speciellt med att försjunka i sina gamla singelovanor ibland.

Inga kommentarer: