fredag, april 01, 2011

Tuff ridlektion!

Lektion!

Sammanbiten.

Denna bild på Saga och mig har jag snott från Lola Löwenberg.

Jag hade inte så mycket att göra på jobbet, så jag tog ut några komp-timmar och tog bussen hem vid lunch ungefär. Oj, så mycket ungdomar på bussen!

Väl hemma kunde jag i lugn och ro äta lite och förbereda släp och annat inför kvällens kurs. Maken skulle åka från sta'n ca 15.00 och han skulle rida 17.20 borta i Sålanda. Vilket borde funka. Om det inte är för mycket kö... Så jag förberedde noga, och maken kom i ganska lagom tid.

Lite nervöst är det alltid. Ska pållarna vara krångliga att lasta? Kommer vi få möte i den smala, trånga backen mot Sålanda? Kommer det finnas något bra ställe att parkera? Med lite godis som muta, gick Saga rätt på! Mökkvi tvekade några minuter, men kom på han med. Inga möten i backen och vi blev anvisade en bra plats att stå, där det inte var så geggigt.

Först red maken och jag talade med respektiven till damen som red med maken. Han är trevlig och hjälpte mig hålla emot sadeln när jag klev upp, så jag inte skulle få den i famnen. Sadlar glider så lätt på min pålla. Så värmde jag upp och så blev det min tur. Saga sturade lite, jag velade lite, vi kämpade och slet och instruktören höll efter oss och kom med tips, och se, till slut blev det riktigt, riktigt bra! Efter det var både Saga och jag utmattade.

Lastningen inför hemfärden gick ungefär lika lätt som när vi skulle åka, så snart var vi hemma. Maken slutförde djurskötseln medan jag åkte och helghandlade i Älvängen och tog med mig varsin seriös pizza med salami och köttfärs. Sedan satt vi väldigt djupt i soffan framför TVn...

Inga kommentarer: