tisdag, april 12, 2011

Fullmatad i magen och i huvudet

Glad och nöjd på East.

Det var konstigt att vara på jobbet en måndag. Och ännu konstigare att åka vid 16.30 för att flyga till Stockholm, kollegan och jag. Inser att jag inte flugit på jättelänge. Jag vet ju att man inte får ha för mycket vätska med sig, men tydligen var min jättetub handkräm egentligen inte heller lovlig. I kombination med att bågen i säkerhetskontrollen pep när jag gick igenom, t o m även en gång när jag gick utan mitt bälte, så kände jag mig som värsta säkerhetsrisken. Jag som är så snäll!

Vi kom fram lagom för att hinna fräscha upp oss lite inför kvällens planerade restaurangbesök på East. Vi bodde på Hotell Stureplan, och se, det var ju nästgårds till East, som rekommenderats av arbetskamraterna. Det var ett trevligt ställe, och maten var god, fast jag fick faktiskt lite mycket mat! Och den speciella smaken slog igenom så, så det blev lite mycket. Kollegan hade en liknande upplevelse. Men gott var det ju och servicen bra. Vi var tokmätta efter våra portioner, men tänkte att en liten tryffel till kaffet ska väl slinka ned. Men tryffeln var ju tokstor! Solid, mättsam chokladmojäng. Snacka om matkoma!

Knappt rörlig reste jag mig, och kollegan och jag promenerade runt i kvarteren kring Stureplan för att skaka ned maten. Det tog 45 minuter innan vi kände oss redo att gå hem. Såååå stinn!

På tisdagsmorgonen möttes vi vid frukosten, och hade hämtat oss från måltiden på East. Så promenerade vi till kurslokalen, och irrade lite på vägen. Det var en bra kurs, om hur man kan göra enklare Flash-banners och webbskisser direkt i InDesign, med interaktivitet och rörelse! Kul var det! Dagen bara flög iväg och hjärnan kändes bräddfull, när dagen var slut och det var dags att flyga hem igen.

Inga kommentarer: