söndag, april 03, 2011

Lat lördag ...

Saga låg och slappade så gott när det var dags för dagens ritt. Ville ju inte jaga upp henne då...

... men turligt nog gjorde makens hämtande av Mökkvi att hon reste sig och ville hänga med ändå! Men först fick hon ju avrunda sin vila med lite bensprattel!

Söta Saga slickar på mattes knä.

Sötnosar.

Jag hade en ohygglig träningsvärk hela dagen! Och maken var stel när han satt upp, inför vår klätterrunda. Själva rundan gick bra, nu är nästan all is borta!

Väl hemma lyckades jag äntligen städa upp bland alla viktiga papper som samlats i ett sammelsurium på mitt skrivbord. Och slänga alla miljoner kuvert med ointressanta erbjudanden. Kan de inte låta mig vara ifred? Mozzy försökte hjälpa till genom att gömma sig under locket till kartongen som hurtsen levererades i. Inte mycket till hjälp, men underhållande.

Och så har jag arkiverat papprena. I hängmappar. I min hurts "Erik". Gillar hängmappar. Bara att plocka upp och ner pappren. Hatar pärmar och att behöva håla och bläddra och plocka i och ur tröga ringbindningar. Och så är de alltid fula. Nej, hängmappar rules!

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla sätt att arkivera på som ger ordning och överblick är bra! Själv föredrar jag emellertid pärmar (som jag plockar fram sisådär vartannat år, när jag städar undan viktiga-pappers-lådan ... M är mycket ordentligare). Vev (blivande arkivarie!)