torsdag, mars 31, 2011

Jag har ljugit för min make!

Kitet – för whiskyprovningsövning i hemmet!

Glada kompisar 1

Glada kompisar 2

Nöjd make med både kaffe, päroncognac och Kilkenny – då kan man ju inte vara annat!

En liten liten tryffel, på en stor, stor tallrik!

Jag mötte upp med maken vid Lasse på Heden (korvkiosk) och la ryggsäcken i bilen, och sedan gick vi mot Bishops Arms på Avenyn, för att, som jag hade sagt till min make, delta i en aktivitet med mitt jobb, där respektive fick följa med. Detta var givetvis en lögn, som jag vävt sedan två veckor då ja kontaktat diverse kompisar via mail, SMS och Facebook, för på jobbet är det svårt att hinna ringa och hemma hade han ju hört mig...

Redan i dörren mötte vi två av dem, och vi tänkte nog att maken skulle misstänka något då, men det gjorde han inte! Han kopplade ihop dem med att mitt jobb skulle vara på puben och att dessa två ju ändå också jobbade i reklambranchen. Det var först när vi kom in och ett gäng andra kompisar redan satt där, som han insåg att hans fru hade ljugit för honom!

Vi var 12 pers, så tre bord hade reserverats för oss. Men ett av dem stod lite långt ifrån, så vi knôdde in oss runt två bord. Det blev kamratligt och trångt, och vi skojade om att de inte fick servera på sådär stora tallrikar, som de brukar göra på fina restauranger, för det fanns inte plats. Detta är ju ändå "bara en pub". Men de serverade på stora tallrikar! Och gott var det! Jag åt fish & chips, som var tokgod, och de andra verkade också nöjda. Ingen sjavig barmat här inte!

Vännerna gav maken en whiskyprovning för två på Gothia Towers, varmed hans bordsgranne genast anmälde sig som frivillig, hihi. Maken fick också ett kit med tre omärkta flaskor för lite provning hemmavid. Vi ska skriva ut vårt protokoll, så får vi köra ett test.

Det var kul att träffas, många av oss har inte setts på jättelänge! Men det bästa med gamla vänner, är ju att det inte gör så mycket. Även om det vore skoj att ses oftare. Men snart är det sommar och läge för besök!

Det blev en bra kväll! Trots att jag dabbade mig från början och skrev fel pub-namn i de första mailen till kompisarna! De är ju så många på Avenyn, pubarna ... men det blev rätt till slut! Och himla nice!

Apropå ålder: Idag sa vår unge praktikant att han trodde jag var högst 35! Då blev jag ju smickrad, men överhörde sedan kollegan nämna att samme praktikant under dagen pratat om "en gubbe på 35"...

Inga kommentarer: