onsdag, april 13, 2011

"Krogrunda" i goda vänners lag

In vino veritas

Det var meningen att vi alla på jobbet skulle vara på plats när vår tidigare arbetskamrat och sedermera kundkontakt hade releaseparty för sin rockskiva, som hans hobby-band spelat in. Men det slutade med att bara jag och chefen kom iväg! Lite glest med folk i början och lite lågt tempo. När bandet började spela, blev det mera livligt, men förstås svårt att vara social, även om jag träffade lite trevliga kunder. Bandet spelade dock rätt bra och tacobuffén var tokgod, om än svår att äta med grace...!

Fick syn på en tidigare arbetskamrat, vi var tillfälligt anställda på samma företag sommaren 1990 tror jag. I hennes sällskap var en tjej som kände igen mig (jag vet inte hur) men vi har många gemensamma bekanta och har jobbat på samma ställe tidigare, om än inte samtidigt. De var jättetrevliga liksom den tredje tjejen som var med, så vi fnissade och skrattade och drack vin, och när det började bli lite stillsamt på releasefesten, gick vi till Jazzå bar och tog ett glas till. Himla trevligt i all sin enkelhet!

Inga kommentarer: