fredag, april 08, 2011

Ledig fredag och en fiffig app!

Maken har en app på sin iPhone som "ser" var vi rider! Så fiffigt! Så här har vi den längsta versionen av "klätterrundan". Vårt hemman är det röda.

Makens kontor flyttade idag, så maken kunde inte vara på jobbet, utan jobbade hemma. Eftersom jag ska till Stockholm på måndag, flyttade jag min lediga måndag till idag istället. Så medan maken gick upp och matade hästar och jobbade, sov jag länge. Så skönt! Medan jag låg där ringde det, och efter ett tag hörde jag en bil på uppfarten!

Oväntat besök? Och där låg jag i sängen! Men det var en "telefonkille" – vi har haft problem med knaster i vår fasta telefon och bredbandet har gått ned gång på gång, eller bara varit otrooooligt segt. Maken felanmälde, och nu kom en kille och märkte att själva kopplingen mot telefonstolpen inte satt som den skulle. Nu funkar allt perfekt! Så skönt. En vecka utan pålitligt Internet här hemma är svårt att leva med ... ;-)

På eftermiddagen red vi ut på klätterrundan, och maken använde sin käcka iPhone-app som ritar ut hur man rört sig! Himla fiffigt! Den blir oumbärlig för att hitta nya ridstigar!

Var sömnig hela dagen, trots sovmorgon. Kankse pga min nattliga exkursion i bara nattsärken, när jag vaknade 04.00 av ett himla liv nedanför sovrumsfönstret – kattslagsmål! Jag vill ju inte att Stilton ska få stryk, så jag rusade ut i hopp om att den främmande katten skulle fly och Stilton komma in. Men den sprang bara bort en liten bit och Stilton rusade efter, så slogs de lite till. Jag skällde på dem och försökte störa dem, och till slut verkade de ha lugnat sig. Någon kvart efter jag gått in igen kom Stilton och såg lite tufsig ut, men han såg inte skadad ut. Djur!


Inga kommentarer: