måndag, januari 31, 2011

Muskler och benhinnor.

Kel i soffan med Ronja!

Idag hade jag ledig måndag, själv, utan några förpliktelser! Vi brukar ju flänga så om måndagarna! Göra en massa saker. Men jag tog det lugnt hela dagen. Red förstås Saga, men var skeptisk till att rida ensam i ridhuset. Hon tycker inte det är så kul, och vill definitivt ha hästkompisar med sig, för annars är det ju sååå uuuurtriiiiist! Trodde hon skulle stura och sega.

Träffade ridhusgrannen med dotter, och tydligen hade de goda erfarenheter av sådana "gympaskor" som Saga har. Det känns ju bra! Vi pratade en god stund, innan jag red mitt pass. Och Saga gick riktigt bra! Fast det bara var vi. Var mycket nöjd med henne sedan. Lyxigt att ha hela ridhuset för sig själv.

På kvällen var det dock dags för yogan. Förra veckans session var ju tämligen plågsam, så jag såg inte riktigt fram emot det. Men kom dit, träffade maken och passet började. Och jag kunde redan känna att det var lättare att sitta skräddare riktigt och rakt. Och det var inte plågsamt denna gång. Visst spände det och drog i mina muskler, men det gjorde inte ont och jag kunde slappna av mer och mer. Skoj att man redan märker skillnad. Med lite tur blir man en bättre ryttare också!



Inga kommentarer: