fredag, januari 07, 2011

Vårkänslor!

Tak-has förebådar tak-ras ...

Alpaca silly-walk!

Jag har fått mail från Australien, varifrån jag beställt ett A- och D-vitamin för alpackor, där de nämnt att mitt VISA-kort inte funkar. Det tog ett tag innan jag fattade varför. Som säkerhetsgrej har banken infört en default-begränsning på kortet, att bara acceptera betalningar inom Norden. DOOH! Innan jag kom på detta och innan jag kom på hur jag skulle ändra inställningen blev jag tok-arg på banken. Jag hade behövt mina vitaminer nu! Och varför dröjde Australien-företaget med att höra av sig i hela två veckor! Nå, de hörde av sig i alla fall, till skillnad från ett brittiskt företag där jag beställt andra grejer, där betalningen antagligen inte gått igenom heller. Stupid bank! Det är ju bra med banksäkerhet, men inte om jag själv får problem med betalningar. Morr!

När jag rett ut detta och fixat några andra trista telefonsamtal (gillar inte att telefonera, vet inte riktigt varför. Jag föredrar mail. Delvis för att man då har allt på print, ifall man kommit överens om något. Och så stör man ingen – mottagaren av mailet kan läsa mitt mail i sin takt. Sådan är jag) gick jag ut i den strålande solen!

Plusgraderna och den värmande solen väckte vårkänslorna inom mig, och när makens hovslagare kom för att hjälpa mig och Saga med den tappade skon, sa hon också att hon fick vårkänslor!

När mörkret föll gick jag in och slumrade lite, till maken kom hem från jobbet och det blev dags att laga mat.

Inga kommentarer: