söndag, januari 02, 2011

Pingvingång

Saga får sitt välförtjänta kraftfoder.

Qhichincha. Idag fick jag klia Parucha på rumpen lite, utan att hon smet undan ...

Ronja på hal is.

Maken planerade ett ridpass i ridhuset, och jag beslöt att hänga på. Saga saknar ju fortfarande en sko, men om jag bara rider i mjuk snö eller i det mjuka underlaget i ridhuset, känns det som att det inte borde göra något. Jag vill ju komma igång med ridningen igen!

T var ute på ridtur när hon såg att vi rumsterade i stallet, så hon kom ner för att höra våra planer. Så vi red alla tre i ridhuset. Hon red dit, men jag och maken ledde pållarna. Maken för att han är rädd att Mökkvi ska sträcka sig igen, och jag för att Saga inte har brodd på sin hov utan sko. Och hon slinter verkligen bara med den hoven! Så vi tog det väldigt lugnt till ridhuset, Saga och jag. Två tanter, rädda för att ramla.

Själva ridpasset gick bra, hon t o m galopperade några språng! Det brukar vara omöjligt att få till i ridhuset. Men hon blev nog lite peppad av att T var där på Embla. Sedan fick vi sakta men säkert pingvina oss hem igen. När man går på isen, förstår man varför pingviner går som de gör... vagga, vagga. Små steg.

Mötte ridhusets ägare som rastade sina hundar och småpratade lite, och sedan träffade vi grannen mitt över oss och pratade lite, så vägen hem tog lång tid, men trevligt var det.

Inga kommentarer: