söndag, januari 16, 2011

Innesittardag.

Ett litet vattenfall har skapats över kanten på ett fruset hjulspår, ned till en under-isisk liten bäck.

Endast de mörka fläckarna av sand ger något som helst fotfäste...

Stilton gillar att ligga i trappan. Gärna så att man snubblar över honom.

I morse när skulle mata hästar var det precis tokhalt på vår väg, så jag gick genom snön på vår gräsmatta istället. Och när jag hämtade tidningen gick jag i snön i hagen bredvid vägen, och trasslade mig emellan trådarna först när jag nästan var framme. Så mycket is!

När man inte kan gå tryggt någonstans, utan att riskera liv och lem, och pållan saknar en sko, så är valet lätt. Det blir innesittardag. Blogga, surfa, se på TV, pyssla...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi hi, ser att Du också lovprisar broddar i tillvaron! Vilken urgullig kissekatt!!!!!!

hälsningar Ubitt