lördag, januari 08, 2011

Blött blask

Maken har varit på Shopping Spree och införskaffat ett styck behändig kvast à 25 kr! Vet inte om vår budget håller för sådana utsvävningar...

Kallt och blött och halt... bläh! Vart tog vår vackra vinter vägen?

När jag morgonmatade hästarna hade det kommit ännu mera snö och var vitt, vackert och inte alls halt. Några timmar senare vaknar jag av att katterna busar och regnet slår mot rutan. Går ut och inser att ridskorna är i mycket stort behov av impregnering...

Vi pingvinade bort i det hala blasket till ridhuset. Nu har ju Saga brodd på alla hovar, så det var mest jag som fick ta det vackert. Tur jag har henne att ta stöd i! Hon var lite sturig i manégen idag, delvis tror jag, för att hon ville följa hästarna ridhusgrannen dotter och hennes ridkompis red, när de kom. Men det är ju bra träning att rida där med andra hästar. Fick till några fina vändor trav och tölt i alla fall, men hon var lite ohörsam.

Så pingvinade vi tillbaka och skötte stallsysslor medan pållarna fick sin lunch i boxarna. Så släppte vi ut dem. I natt får de stå inne, det ska tydligen bli både regnigt och blåsigt, och det är ju det som är sämst för dem. Bra att de får vara torra om hovarna också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Katarina, det finns JÄTTEBRA skobroddar på Apoteket, lätta att sätta på och ta av, sitter runt hälen med kardborre! Det känns mkt bättre att gå på is då!!!!

Ylle