fredag, januari 14, 2011

Badrumsskåp i vardande

Hittat på Blocket!

Sovande söta syskon!

Jag är sur på vårt badrumsskåp. IKEAs Flåren. Det är visserligen jättefint och sött. Men tillverkat av spånplatta med fanér. Och går det minsta lilla hål på fanéren, så kommer fukt in så spånplattan sväller. Det är jättefult numera! Bara på 5 år. Varför tillverka en badrumsmöbel som inte tål fukt? Minns att vårt badrumsskåp på Wadmansgatan också svällde sönder sådär. Hur tänker de? Badrum blir fuktiga! Det hörs liksom på namnet!

Det är lite trångt i badrummet, på den del där vi har skåpet. Så att hitta något som passar i bredd är svårt. Men jag hittade ett på Blocket. Mätte oroligt bilen, så det skulle få plats, för det är 190 cm högt. Men överdelen visade sig vara lös, så det blev inga problem. Så igår kväll navigerade vi ut medelst makens Iphone, plockade geschwint in skåpet och körde hem!

Nesligt nog lyckades maken backa in Volvon ganska så lätt. Jag som hade sådana problem i onsdags. Jag är väl en sämre bilförare ... Mummel, mummel, gruff, gruff...

Skåpet vi köpt är i massivt trä. Så blir det fult, är det bara att måla om igen. Inget kan svälla. Nu ska jag förstås måla om det redan innan vi börjar använda det. Vitt, med blått på insidorna i överskåpet, tänker jag mig.

Idag körde jag hem ensam och såg framför mig hur jag skulle slira omkring på hemmanet igen. Men det gick riktigt bra. Gled fint in på andra försöket! För jag vågade stå på lite...

Inga kommentarer: