måndag, januari 17, 2011

Och nu är det bevisat - jag är medelålders!

Här är bevisen - jag är medelålders: läsglasögon och broddar. Används sällan samtidigt.

Hemmanet idag – inte så vitt och vackert längre ...

Och nu ska vi ut på test-tur med nya broddarna!

Viss försiktighet är lämplig även med broddar. Men det går att gå i den glashala paddocken!

Min lediga måndag fick bli en mycket stillsam måndag. Lite halsont till och från de senaste dagarna och att jag är lite mattare än vanligt gör att jag misstänker att någon förkylning är på gång. Men inget allvarligt än. Men jösses vad jag sover! Kanske därför jag klarat mig från att bli sjuk så här långt.

Isbanan ute på hemmanet är värre än värst ner mot vägen, medan det börjat bli barmark bitvis på väg ner mot stallet. Men att gå genom hagarna och runt huset där snön ligger kvar är fortfarande säkrast.

Fick mina beställda broddar idag, och fick ju då ett lämpligt tillfälle att testa dessa! De funkar! Smidiga att dra på och man kan gå mera avspänt även om en viss försiktighet är lämplig ändå. Men ställer jag mig på isen i nedförsbacke, blir jag kvar där. Jag börjar inte glida, bara sådär ...

På kvällen gick vi på ett "prova-på"-pass i yin-yoga i Älvängen. Det var som en rejäl streching-session som avrundades med meditation. Oj, så stel och kantig man är! Vissa positioner var inga problem, men andra kände jag mig som om jag hade alla ben fel instuckna på något vis. När vi var där kändes det inte så märkvärdigt. Men när vi väl var hemma igen kändes kroppen ovanligt mjuk och avspänd! Ska nog testa "prova-på"-passet på ondag också, med "vanlig" yoga, så man vet vad det är. Sedan får vi se vad vi väljer. Men det känns som att vi behöver det!

Och på kvällen knatade jag avspänt ned på mina käcka broddar och matade pållar. Knusper, knusper låter det när broddarna tuggar sig ned i isen.

Inga kommentarer: