fredag, juli 31, 2009

Pojkar in performance

Lille M visade upp sig i farbrors tofflor ...

... medan storebror G gjorde tramsiga små filmer med faster!

När vi kom till hagen kom pållarna som på parad.

Att äta ETT grässtrå föranledde dock vissa svårigheter.

Riktig Rock-star! (bild snodd nånstans på webben)

Svågern dök upp med sina söner vid 11-snåret. En Spaghetti Carbonara senare (med mycket ketchup för somliga!), när ösregnet sansade sig en stund, blev det ponnyridning för storebror G. Först verkade han mycket ängslig. Men väl på Sagas rygg, med mig som ledde och maken som höll i honom, slappnade han av och tyckte det var kul!

Katterna dök genast upp i samband med deras avfärd. De försvinner som en avlöning så fort små barn är här. Vi tog en promenad för att titta till grannens hästar och kela med föl. Idag var fölen på bushumör och galopperade omkring och skuttade. Så de mådde bra!

Dags för konsert! Vi åkte in till sta'n medan molnen lättade och solen sken upp de gula åkrarna! Parkerade på jobbets parkering inne i sta'n - fiffigt en sådan här dag!

Förbandet Snow Patrol var bra! Måhända får man köpa sig en skiva! Efter över en timmas väntan kom det vi väntat på - U2! Säga vad man vill om Bono, men en rock-star är han! Cool, yviga gester - han verkar verkligen älska att stå på scen! Nu var det ju inte helt lätt att se honom. U2 har många storvuxna, långa fans. Kan konstatera, att Robbie Williams' fans är mycket kortare ...

Så jag stod omväxlande på tå, studsade lite, hängde på maken, sträckte mig upp så långt jag bara kunde (så jag är nog några cm längre idag) och viftade med min vita halsduk (som påbjudits) för att skymta "pojkarna" uppe på scen!. Det VAR en fräck scen! Men inte så fantastisk som de säger. Fast kanske berodde det på var jag stod. Antingen skulle man nog stå innanför "benen", eller så långt ifrån att man såg helheten. Vi stod relativt nära, men utanför benen.

Bono lät en smula rasslig i rösten, det blev nå'n liten rundgång men det var till "Beautiful day" det lossnade, se här! De har ju bara hur många bra låtar som helst! Så konserten var bra! Inte magisk. Men bra! Tiden bara försvann och plötsligt var konserten slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för hjälpen!