onsdag, juli 08, 2009

Mysteriet med den försvunna ridskon

Ostadigt väder ger fina molnformationer. Me like!

Ensam

Maken insåg idag att hans ena Jodphur (ridsko) var försvunnen! Puts väck. Vänsterskon står ensam kvar! I sanning ett mysterium! Hur kan den ha försvunnit? Katterna stjäl ju inte skor. Vår långsökta gissning var att grannens hund stulit den, men de är sällan här och skulle nog inte våga sig in. De skulle säkert drällt den utanför också i så fall. Så jag tror inte alls på hundteorin. Men vi har ingen vettig förklaring!

Det är nu sista jobbveckan innan jobbet officiellt stänger, så det har varit hektiskt att få färdigt saker och få dem godkända av kund innan de gått på semester! Full rulle! Fast jag och två till ska jobba nästa vecka! Skönt. Jag skulle ju haft jour, men jag tycker inte om halvmessyrer. Antingen är man ledig. Eller så jobbar man! Och nu fick jag jobba! Och med allt jag har på min att-göra lista, så känns det väldigt skönt, annars skulle jag varit hysteriskt stressad denna vecka.

Väl hemma idag red vi N-rundan för att se om grannens föl kommit. På vägen mötte vi K och N och vi snackade lite medan en liten skur föll och en stor regnbåge sträckte ut sig framför oss, så den nästan kändes som en port! Så vackert! Vi red vidare men ingen fölis hade kommit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rävar brukar sno skor, har ni någon sådan inpå knuten? :)

Karos Corner sa...

Hm, vi har definitivt en räv inpå knuten. En riktigt stor passerade utanför vår veranda i dagarna runt skons försvinnande. Fast skon stod inne i hallen. Men dörren var förstås öppen för värmens skull...

Eller så stal han den maken använde som dörrspärr ...