torsdag, juli 30, 2009

Söta småhästar i sol och skurar

Lampan i trappuppgången nu på plats! Något snyggare än en naken glödlampa ...

Nyfikna och keliga fölisar!

"Affe"

Bus i hagen.

Tordyvel (klicka på bilden så blir den större)

Regnbåge - och vid dess fot en skatt - Saga & Mökkvi

Maken rider Saga

Solen sken och vi gick iväg för att se att grannens kusar mår bra. Väl framme – kom plötsligt en skur och åskan mullrade på håll. Vi tog snabbt skydd i skogsbrynet till skuren passerat. Så såg vi till hästarna. Stona lät sig hanteras men var ganska ointresserade av oss. Men de små fölen kom nyfiket fram! Så fina! Så keliga och fulla av bus. Vattenkaren var överfyllda av regnvatten, så det gick ingen nöd på dem! Solen kom fram på nytt medan vi gick hem. Varpå vi stärkte oss med en fika, och det började regna igen!

Jag försökte vänta ut regnet men gav upp. Det började ösa ner när jag tog in Mökkvi i stallet, men höll faktiskt i stort sett uppe, medan jag red!

Barbacka på regnvåt häst är inte helt mysigt. Men man sitter bra! Mökkvi kan ha svårt för trav, men är dock rätt lätt att sitta på när man väl når dit! Men han är attans bred! Snart kom maken och red Saga. Hon sprang också på bra, så jag tror vi båda är nöjda. Kul att byta häst ibland. Och det var evigheter sedan jag red barbacka på Mökkvi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Syster!
Visst är det underbart med semester! Ni passar hästar åt er granne. Jag passar kor! Två gånger om dagen ger jag en kalv mjölkersättning. (Kon dog efrer kalvningen.)
Purr från Syster