lördag, juli 18, 2009

Lugn lördag

Pannekoek met pfeffersalami en kas! Mums!

Mangold, persilja och sockerärtor från egen odling!

Sov till 12.30! Jag har hört, att ett tecken på att man är vuxen, är att man aldrig sover så länge. Så jag är uppenbarligen inte vuxen. Så skönt! Gå upp och äta makens smarriga pannekoek (så som vi fick dem när vi var på semester i Holland för några år sedan).

Läsa tidningen noga innan vi gick ut i regnet för att rida våra hästar. Det fick bli en session i ridhuset. Saga sturade, jag svettades, men emellanåt gick det bra. Vi höll på i en timme. På hemvägen hade det slutat regna.

Så lagade jag en risotto med blandfärs, med sockerärter, mangold och oändliga mängder persilja från egen odling! Yummy! Avrundade med kaffe och gräddboll. Nöjd. Enda smolket i bägaren - lite halsont och lite hängig i kolan. Men bara lite. Så jag pundar på Esberitox, TREO, Bafucin och Strepsils. Och i morgon - ska jag också sova länge!

Inga kommentarer: