fredag, juli 17, 2009

Frenetisk fredag - äntligen semester!

Vadå jag stressad? Näääärå....

Maken har tagit en fin bild på en björnspinnare!

Rovdjur på hemmanet ...

Sista arbetsdagen innan semestern. Då jag tänkt runda av i lugn och ro. Nejdå, det blev en ny brandkårsutryckning för Kundén. Vilket tog två timmar av min dag som jag planerat göra annat på ... Fast Kundén hade hamnat i en jobbig situation, så det kändes ju skönt att kunna hjälpa till.

Och jag och arbetskamraten behövde få ett jobb färdigt. Och det blev tillräckligt färdigt. Men jag hann inte klart. Men jag har i alla fall lyckats göra det mesta jag skulle och skrivit en ordentlig sammanfattning. Lite kruxigt är det med en överläming utan att träffa dem som ska ta över. Hoppas jag varit tydlig.

Handlade lite åt pållarna på hemvägen. Lite sur och grinig för jag stressat. För att det var för varmt. För att jag var hungrig. Och för att varenda mögelhallon i världen verkar vara ute i trafiken nu. Det är inte alls mycket trafik. Men de som är ute? Tja, varför köra fortare än 20 km under hastighetsbegränsningen? Vår bil kan knappt gå så långsamt! Stön! Det var först halvvägs hem som jag förnuftsmässigt började inse, att jag skulle ha semester! Och jag log lite. Men känslan ville inte riktigt infinna sig.

Förrän på kvällen. Kom hem och föll utmattad i makens famn. Trött. Lite halsont. Då föreslår han att vi gör det lätt för oss, och bara visiterar hästarna i hagen! Jag var lättövertalad! Sedan fixar han grillad fläskkarré och potatissallad och vi sitter och äter och dricker vin på uteplatsen under en molnig himmel medan katterna gör vilda hopp framför oss i sin jakt på nattflyn. Och där, i väntan på grillen, i lugnet och med alla gröna fält framför mig, så börjar sakta, sakta semesterkänslan infinna sig. Så skönt!

Bort med all stress, bort med all road-rage. Äntligen ska jag få tid till att göra en massa saker jag inte hunnit/orkat. Endelig!

Inga kommentarer: