måndag, juli 27, 2009

Horsemanship i hällregn

Häst på hemman.

Koseliga killar.

Tjejerna har en blöt kväll ute.

Häst i hällregn.

Idag körde vi till Sörmossens Återvinningsstation och dumpade allt vårt skräp. Vi var där 5 min innan stängningsdags, och såg en tjej vanka där med en knippe nycklar, väntandes på att vi skulle bli färdiga. Men det hela gick geschwint! Skönt att bli av med allt.

Väl hemma
efter en liten resultatlös möbel-exkursion i Bäckebol, tränade vi horsemanship i regnet. Jag började med att löslongera Saga över bommar. Hon försöker ju smita förbi dem på insidan, så jag får hålla efter henne, men hon gjorde rätt till slut. Och travade fantastiskt snyggt! Men det gör hon ju alltid! Mitt i arbetet började det regna rejält, men vi bara fortsatte.


Så tog jag henne till hagen och vi gosade
medan regnet fortsatte strila och maken löslongerade Mökkvi över bommarna. Vi hade lagt två bommar efter varandra, så han blev tvungen att trava mera balanserat. Han är lite slö med att lyfta fötterna, men dubbelbommarna fick in honom i en fin takt.

Inga kommentarer: