torsdag, juli 09, 2009

Flora och fauna och fåordig far

Daggig larv

Begynnande havreåker?

Förskrämd mus

Stillsam Saga

Jag kom hem lite halvsent igen och orkade inte rida. Så medan maken red N-rundan, skötte jag bara om Saga och skrotade omkring. I natt hade grannens föl kommit! Maken såg det dock bara på håll, liggandes i gräset. Ett litet hingstföl med stor bläs på det svarta huvudet och en svart fläck runt svansen, som om han suttit i en färgpöl! I övrigt vit. Så bedårande!

Medan maken red hörde jag Ronjas omisskännliga "jag-har-fångat-en-mus"-jamande. Hon lekte med en mus och kastade omkring den, och sedan tog Zolly vid och lekte vidare. Men så lämnade de den! Det var då jag tog fotot ovan. Blöt var den nog mest av gräset, men den darrade förskrämt efter katternas behandling. Vi trodde den skulle klara sig, men senare på kvällen hittade maken den, död. Det är ju bra att katterna tar möss, men jag tycker lite synd om dem när katterna leker och skadar dem och inte avslutar jobbet ordentligt.

Ringde till pappsen för att gratulera på födelsedagen, men stackarn var för krasslig för att orka sprata i telefon. Visar sig att föräldrarna tyvärr fått min stygga och envisa förkylning med hosta, ögoninfektion och mycket trötthet! Mamsen höll väl på att repa sig efter att ha fått medicin hos doktorn, men far hade just blivit dålig. Hoppas ni är friska snart, föräldrar!

Inga kommentarer: