söndag, augusti 23, 2009

Medgörlig Mökkvi och störig Saga

Kanske den giftiga växten stånds? Eller inte?
Någon som vet?

Lektion på Mökkvi - det gick riktigt bra!

Saga & Mökkvi hoppas på hö

Det var lektion kl 12.00, i grannens ridhus. Med konvalescent Saga och make, blev det jag som fick rida Mökkvi. Jobba får man, när man är ensam elev. Men bra är det! På det hela taget gick lektionen bra! Mökkvi är inte lika tydlig i gångarterna som Saga, men jag fick till en bra, stor trav på honom! Han var svettigare än jag vid lektionens slut! Som det ska vara!

Saga är väldigt framåt nu när hon vilar så mycket, men är också lite "tyken". Hon verkar tro, att bara för att man är konvalescent, får man bete sig hur som helst. Hon vill inte stå still när man gör i ordning henne och försöker vara olydig. Men några vändor i skritt över bommar och lite "krav" så brukar hon ge med sig. Hon är ju snäll. Innerst inne. Vem skulle inte bli grinig av att inte få röra sig som man vill!

Hittade en skum växt på gårdsplan, som jag var säker på är den mycket giftiga stånds, fast nu är jag inte alls lika säker. Hur som helst har jag bara sett en. Och den drog jag upp med rötterna.

Inga kommentarer: