onsdag, augusti 05, 2009

Hästar och hemman

Var är gräshoppan i bilden? (klicka på bilden så blir den större)

"Vad glor du på?" (klicka på bilden så blir den större)

En av phlox-plantorna vi fick av min mor i midsomras, blommar!

Igår gick jag upp tidigt, för att lämpa av maken vid bussen. Han ska först till svågern i Gävle, varpå de ska på Uppsala Reggae Festival. En regnig dag föranledde mycket slappande med ostbågar framför TVn. Som det ska vara när man har semester och är gräsänka.

Idag gick jag upp tidigt för att se hur Sagas hälta var, innan jag ringde veterinären. Hon gick mycket bättre idag, men är fortfarande halt. Vi bytte tid till på måndag. Ska bli skönt att få utrett vad det är.

Jag är inte skapt för att gå upp tidigt. Somnar framför TVn hela tiden ...

Mökkvi tycker dock livet är orättvist. Här åker hans husse bort, och då borde ju Mökkvi få semester. Men då får Saga vara ledig, och han jobba i alla fall! Igår i paddocken, idag på N-rundan där vi såg lilla fölet Affe kaxa sig mot snälla större fölet.

Dessutom måste Mökkvi ha den trista gräsreduceraren på sig, så han inte äter så mycket, medan Saga får mumsa på fritt. Orättvist! Men så går det när man är en småfet häst. Tur att maken inte behandlar sin småfeta fru på samma sätt ...

Inga kommentarer: