fredag, augusti 07, 2009

Full fart mot Uppsala

Alfverna planerar trefaldighetsafton

Bygdespel i kvällsolen

Glad publik!


Tidig morgon igen.
Såg om hästarna noga och kollade Sagas temp inför min bortovaro. Saga går lite stolpigt fortfarande, men är mycket bättre.


Blev naturligtvis sen
i min planering redan från början, och just som jag skulle stänga stalldörren och åka iväg, slank Ronja in och gömde sig i höet! Där kunde jag ju inte lämna henne! Dumma katt! Ilsk efter fruktlösa försök att få ut henne, gjorde jag något annat. Och se, då kom hon ut minsann! Djur!


Kom iväg och tog rutten via Göteborg och Jönköping mot Uppsala
på 6,5 timmar blankt! Hann då med kort tanknings- och matstopp, inklusive en snabb vända upp på jobbet med ett backup-band! Jag hade ju en tid att passa!


17.30 gled jag in på syrrans uppfart
, och mina trevliga nevöer bjöd på smörgås, så jag inte skulle svälta ihjäl på kvällens kulturaktivitet. Snart kom syrran och kl 18.00 satt vi i bilen igen, på väg till Rasbo Bygdespel! Vädret verkade lurigt in i det sista, men sprack snart upp och kvällen blev hur vacker som helst! Och bygdespelet med lite midsommarnattsdröm-känsla, mysigt i all sin enkelhet.


Väl hemma hos syrran igen
bjöds jag god mat och vin och vi satt och tjôtade in på småtimmarna.

Inga kommentarer: