söndag, augusti 09, 2009

Hemåt mot Hemmanet.

Idyll!

Nyfikna kor...

... med fuktiga mular!

Second breakfast!

Vi vaknade i moster B:s fina gäststuga, och när vi gick in i huvudhuset var frukosten framdukad. Där är så idylliskt runt om och huset jättefint. Så mätta i magen åkte vi mot Stuggu igen och åt brunch på resterna från buffén. Väldigt gott, Och väldigt mätt blev man...

Så tog vi adjö och körde makens mor till Borlänge och tåget mot Gävle. Varpå vi helt enkelt körde hem! Glass-stopp i Örebro, matstopp vid Essunga, och så var vi hemma! Vackert väder hela vägen!

Saga var fortfarande "stolpig" i gången, ska bli skönt att få det utrett hos veterinären i morgon!

Medan maken red svåra klätterrundan, monterade jag in mellanväggen i hästsläpet. Den är ohyggeligt tung! Men jag tänkte, att jag måste ju kunna fixa det själv, ifall en krissituaion skulle uppstå en dag. Så jag baxade och "stegade" in den i släpet och fick den till slut på plats, med resultatet att mina armar och axlar fick en märklig träningsvärk.

Det började regna ganska rejält när maken kom hem, och jag tog Volvon
till Älvängen för att fylla på luft i däcken och handla. Där körde jag i godan ro när värsta skyfallet kom! Vindrytetorkarna gick på max men jag såg ändå nästan ingenting! Så jag fick krypköra längs 90-vägen genom sjöarna på vägbanan till det lättade igen. På hemväg såg jag kraftiga blixtar mot mörk himmel, men då ovädret redan en bra bit bort.

Inga kommentarer: