fredag, augusti 21, 2009

Full fart och mycket mockning

Cavaletti med Mökkvi




Cavaletti med Zolly



Mysig Mökkvi!

Det blev rivstart på jobbet efter semestern.
Skynda, skynda! Hektiska arbetsdagar har följts av mockning av två boxar, utehagen i ligghallen och i paddocken. För stackars hjälten har inte bara en sträckt höft, utan även lätt ryggskott! Och då får han ju faktiskt inte mocka! Fast idag gjorde han det minsann ändå, den filuren! Medan jag red hans häst!


Saga verkar nu ta sin boxvila med visst jämnmod.
Visst är hon otålig och lite grinig, men inte alls så sur som häromdagen! Kanske var hon lite öm då, efter att de fixat med henne hos veterinären. Nu går hon med raska steg och i förrgår när jag lösskrittade henne i paddocken fick hon ett ryck och galopperade ett halvt varv innan jag fick stopp på henne!
Jag var rädd att gipset hade gått sönder, men det höll!

I morse var halva köksgolvet alldeles jordigt. Och hörnskåpet. En tom blomkruka hängde mellan en stol och skåpet. Sorgliga växtdelar ligger spridda på golvet. Alla tecknen är där - en missa har jagat flygfän utan att begrunda konsekvenserna. En katt har skyndsamt hoppat undan, när kruka och jord rasat runt den. Men Mozzy ser ju så oskyldig ut, så det kan ju inte ha varit hon. Och de andra två missarna var ute då, tror jag. Det måste ju ha låtit en del - nå'n gång under natten, men vi vaknade då inte.

Insåg idag
att Volvon stått olåst på gårdsplan i en vecka! Oups!

Var precis ute och nattade pållarna.
Stjärnklar himmel men dimbank i paddocken! Medan kattugglan "klävittade" i natten. Magiskt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Svullnaden och såret ger inte med sig