lördag, april 11, 2009

Sommarsol och catmanship!

Idag fanns det plötsligt en massa sådana här små söta blommor!

Ronja. Tottig av öronvaxlösande vätska som kommit på avvägar ...

En 5-millimeters skalbagge på promenad.


Här försöker Karo trava barbacka - men Saga har stor trav så det är inte helt lätt, hehe!


Mökkvi sträcker ut sig.

Stiliga Saga!

Puss!



Det är ett steg i rätt riktning var gång Mökkvi kliver på släpet själv!



Jag har inte tänkt på det så mycket.
Förrän härom dagen. Hos veterinären. När sköterskan hade tagit tempen på Ronja, fick misse gå omkring på golvet medan veterinären lade in alla uppgifter i datorn. När vi skulle undersöka Ronja, låg hon naturligtvis i ett otillgängligt hörn under skrivbordet. Jag kallade på henne och hon kom, varmed veterinären utbrast:
- Va! En katt som kommer på inkallning!

Det är ju rätt ovanligt. Så imorse lyckades hon smita ut. Inte bra. Hon har ju husarrest till såren vid svansen är läkta. Och skulle ha sin morgondos medicin. Så jag gick ut och ropade. Gjorde lite annat. Ropade igen. Och just som jag skulle gå in, kom hon hoppandes! Jag är helt enkelt bra på catmanship!

En bra dag idag - lite ridning i paddocken då vi filmade varandra, Alltid avslöjande ... Kanske lite för varmt. Japp! Mökkvi har fått sin första fästing! Zolly har fått två. Grannen har sett de första knotten. Visst är sommaren underbar...?


1 kommentar:

Anonym sa...

Visst e det.. vi plockade en fästing från Eyglo i Onsdags, så sen fick de medel.