måndag, april 20, 2009

I don't like mondays

Insåg vid lunch att jag hade glömt betala parkering! Lätt hänt när man står på parkeringen där man stått i typ 5 år utan att betala parkering (bara via boendekort och miljöbilstillstånd). Kutade till bilen, men det var ju för sent. 400 spänn! Suck.

Började jobba på ett HTML-mail som jag skulle gjort för en månad sedan, men inte hunnit för jag haft så mycket att göra. I vårt uppdaterade web-verktyg. Som var buggigt! Vet inte om det har med MACen att göra (för sådana där utvecklare anpassar alltid till otäcka PC, med kompatibilitet med ännu otäckare Puttemjuk (Microsoft)). Tog hela eftermiddagen eftersom programmet slängde ut mig, inte gjorde vad jag bad om eller bara visade delar av pop-up-fönster. Hat!

Åkte hem hur arg som helst. På buggigt program. På orättvisan på jobbet där alla verkar få jobba deltid utom jag. Varför ska jag slita för dem när jag får sämre villkor än alla andra? Varför ska jag jobba 105% när de får jobba deltid, och jag gott klarar mig på inkomsten från en 90%-tjänst? Kan säga att motivationen tryter.

Och nu säger de att vi ska stänga tre veckor för semester i sommar, vilket innebär att jag måste ta semester under den äckligaste, varmaste månaden på hela året, om jag ska kunna få 4 veckor i streck. Men - jag måste vara beredd på "beredskapsarbete" - rycka in och jobba om Kundén vill det! Så jag får inte vara helt ledig heller! Ska kolla upp hur lagligt det där egentligen är ...

Jag har erbjudit mig att jobba "på riktigt" under stängningen och ha riktig semester senare. På så vis avlasta medarbetare så de slipper jour. Kunna rapportera in arbetstid som kan ge lite inkomster under den tiden. Men det verkar vara viktigare att neka mig något jag önskar än att försöka prova på en lösning som kan gynna alla!

Det blev en smula bättre när jag kom hem. Möttes av söta, keliga katter. Och av gullig make som lagat mat och gör snälla saker för mig fast jag är grinig. Räddar mig från spindel i taket. Pysslat om min pålle. Och som varit och vaccinerat katterna idag. Och städat. Tur man har sin make! Och sitt vackra hemman! Och sina fina djur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst blir man på bra humör igen när man träffar sin gulliga man och sina söta kissar och hästar! Måste ses snart, vi har lite kuligt på gång :)
Kram Kaneli

Anonym sa...

Ledtråd 3: mörkt och ljust