lördag, april 04, 2009

Lat lördag i bilder

Dimman lättade i takt med den stigande solen, när jag var ute och fodrade pållarna.

Maken brukar jorden.

Myrorna var i full gång.

Maken & Mökkvi - en stilig kombo!

Saga, och Mökkvi med slappa underläppen. Tänk om han blir solbränd innanför läppen! Eller drunknar om det regnar!

Denne lille gynnaren bodde i luckan på komposten.

Hovslagaren skulle komma sent hade hon sagt. Rida kunde jag inte med Sagas tappade sko, så jag gick och latade mig medan maken röjde i grönsakslandet. Så skönt att bara vara, skrota på hemmanet och leta vårtecken. Med hjälp av Zolly. Sitta på trappen bakom huset och fika i bara T-shirt (och byxor förstås) och se våra och grannarnas hästar slappa i solen. Se Zolly slicka myror ur pälsen.

Gröna strån stack upp här och var, några narcisser vid brunnen är på gång, myrorna myllrade och jag höll på att krocka med en humla!

Hovslagar'n kom vid 19-snåret, och konstaterade att vi nog kan vänta några veckor med att sko om Mökkvi. Så maken red N-rundan och upptäckte några blåsippor i skogen! Och jag red en vända i paddocken när Sagas sko var på plats.

Detta är den bästa tiden på året! Inga sniglar, bara enstaka insekter, lagom varmt med friska kalla morgnar! Varmare än så här behöver det aldrig bli!



2 kommentarer:

grannen sa...

Jag håller med du. Detta är en perfekt årstid, särskilt för våra hästar.Såg en liknande ödla här i morse den var snabb så den gick inte att fånga.

Karos Corner sa...

Tror vår ödla inte hade vaknat riktigt, så det var därför den var lätt att fånga. Såg på TV att vi bara har tre arter ödlor i Sverige. Den sällsynta sandödlan, och de vanliga kopparormarna och skogsödlorna. Så det lär ju vara skogsödlor vi har här. Zolly fångade en förra året men blev mäkta förvånad när den tappade svansen! Så den klarade sig!