torsdag, april 30, 2009

Älvängen revisited och en fin ridtur!

Åkerfräken - inte nyttig för pållarna. Så dem dödar vi medelst massaker.

Ronja och maskros.

Idag kom den! En man har varit här och noga kontrollerat elinstallationerna, och en kvinna var här och kollade själva hästhållningen. Så nu är vi "Säker Hästverksamhet"-godkända, vilket bl a innebär betydligt lägre försäkringspremie!

I morse körde jag maken till Älvängen, där han tog bussen till sta'n för att ta tåget till Gävle. Två timmar senare gjorde jag vända nummer två för dagen till Älvängen, för att hämta upp min kompis L!

Det var länge sedan hon var här, insåg vi ... Hon fick gå husesyn och så fikade vi innan vi gav oss ut på ridtur längs F-rundan. Hon fick stabila Saga och jag red Mökkvi som kan bli lite på ibland. Det blev en härlig och kontrollerad tur och Mökkvi töltade som en gud! Saga tappade tölten och började trava istället, varvid kompisen fick det lite skumpigt. Men hon fixade det!

Väl tillbaka nämnde hon viss ömhet "akteröver" och kände sig lite medtagen. Så åt vi lunch, och satt sedan och tjôtade på "uteplatsen" med vårt kaffe. Plötsligt var klockan 17.30 och L behövde åka hem. Så jag körde tredje vändan till Älvängen och släppte av henne vid bussen.

Väldigt fiffigt att få hit en ridkompis när maken är bortrest och kusarna behöver motioneras! Och förfärligt trevligt, förstås!

Inga kommentarer: