lördag, april 18, 2009

Lite trött i håret, om man säger så...

Småblomster och Mökkvi!

Blyg viol igen. De är så fina!

Vitsippa!

Rucolan börjar redan komma upp! Snart äter vi hemodlad, ekologisk senapskål!



Saga busar!

Idag red vi F-rundan, fast valde att vända hem samma väg vi kom, istället för att rida längs vägen. Skönt med bilfritt. Saga töltade och travade gudomligt! Själv var jag dock en smula trött efter gårdagens aktiviteter. Den där sparrisen var nog inte nyttig, för det kan ju inte ha med allt det goda vinet att göra ...

Vi var färdigridna redan kl 12.30! Maken skulle passa en färja till Brännö, för att vårröja med brorsan vid deras stuga. Han åkte och jag ömsom skrotade runt, ömsom gjorde lite nytta. Medan jag väntade på min Findus Fiskgratäng röjde jag på diskbänken. Där luktade lite som om ett nytt ekosystem var i vardande på ett ogynnsamt sätt .. Så jag startade diskmaskinen allt medan Trilobiten dammsög. Trevligt med arbetande maskiner. Efter 45 minuter var här tämligen fint! Det är trevligt.

Tränade lite NH med ofokuserad Saga efter lunchen. Backning är nu inget problem. Men att "skicka iväg" henne på volten - där fattar hon inte riktigt mina signaler och är inte så sugen på att öka. Men jag har inte tränat på nästan en vecka - måste göra det oftare. Lite varje dag. repetera. Åhhh, om man ändå inte behövde jobba jämt!

Snart kommer nog arbetskamraten och lämnar lånad Volvo och släp. Ska bli skoj att höra hur dressyrtävlingen gått; hon har sett fram emot den! Känns bra att släpet används lite. Saker brukar inte må bra av att stå för mycket.

Gräsänka ikväll! Så det blir popcorn framför TVn! Och jag får ha katterna för mig själv ;-) Tre katter brukar ju räcka åt oss båda förstås ...

1 kommentar:

Maken sa...

Mmmmmm.....senapskål!