söndag, april 19, 2009

Slö Saga, slö söndag

Crazy horse 1

Crazy horse 2

Nå'n slags slö geting

Zolly bland violerna

Skum svamp - helt ihålig!

Knopp med en liten, liten bevingad besökare
(bilderna blir större om man klickar på dem)


Saga stannade flera gånger på lektionen idag. M, och T som brukade rida innan oss och nu var "publik," hjälpte mig att jaga igång henne. Märkligt, för hon har varit lättare att få fart på rätt länge. Men Saga har varit slö hela denna veckan. Kan vara sturighet. Kan vara pälsfällningen, för hon fäller mycket nu. Kan vara en kombo. Ska fokusera på NH ett tag nu. Få henne att respektera mig ordentligt. Men hon ÄR ju rätt följsam och väldigt snäll i all hantering annars. Hon går alltid undan för mig när jag kräver det. Det är just detta sturiga stannande i ridningen som är problemet. Märklig kusa, är vad det är.

Var för trött för att göra nå't vettigt sedan. Synd att helgen redan är slut. Maken har ledig måndag i morgon. Är SÅÅ avis! Vill inte alls jobba i morgon. Inser att vi bara är 4 anställda på jobbet som INTE jobbar deltid. Två får jobba deltid fastän deras barn är för stora för barnrelaterad deltid. Men inte jag! Diskriminering kallas det! Ska bli kul att höra hur de motiverar det, nu när vi snart ska ha utvecklingssamtal, och förhoppningsvis, inte allt för långt bort, lönesamtal.

Inga kommentarer: