torsdag, juni 12, 2008

Konferens och transportproblem

Idag hade vi konferens med jobbet hela dagen! Vi höll till på Villa Belparc i Slottskogen där två utbildade skådespelare och coacher lärde oss lite om hur man ska bemöta en människa för att få dem att lyssna, respektera och få förtroende för en. Mycket om kroppsspråk, attityd etc. Skoj och intressant! Det låter ju lite manipulativt, men faktum är att det är de mjuka sätten att hantera folk, som funkar bäst och ger bäst status. Och man kan själv bli en bättre människa och föredragshållare om man förstår sina åhörare och medmänniskor.

En chef som lyssnar, är ärlig och intresserad av sin personal får automatiskt betydligt högre status och auktoritet än en chef som pekar med hela handen och misstänksamt bevakar sin personal!

Dagen avslutades med en god trerätters på Åby Travbana! Alla hästlistor och siffror gjorde mig alldeles konfys, så jag gjorde det spelet lätt för mig och köpte en Harry Boy. Vann inte något ...

Under dagen använde jag pauserna till att jaga hästtransport till Mökkvi. Att det ska vara så svårt! Två stycken är sjukskrivna (!) och en hinner inte göra det förrän tidigast efter midsommar!

Jag har mailat ett gäng nu på kvällen, men får väl ringa i morgon för många av de här företagen verkar inte läsa sina mail. Konstigt tycker jag. Det är väl bättre att jag mailar när jag har tid och företaget kan svara när de har tid, än att jag ska sitta på arbetstid och jaga dem i telefon och antagligen störa dem i någon annan uppgift?

En del är så teknikfientliga. Suck. Nu ska jag äta något.

Inga kommentarer: