fredag, juni 27, 2008

HTML-hat

Har gjort 3 e-brev i GoLive idag, för att komma åt HTML-kod.
Det första funkade perfekt!
Det andra funkade bra i Safari och Firefox. Men inte i Explorer som alla PC-människor har. Stor suck! Det tredje kommer att strula, eftersom 2an var min mall ...

Brådis var det naturligtvis också, för det är ju ingen som bryr sig om att mitt jobb också kan ta lite tid. Finns inte utrymme för tester. Korrekturtid för kund 10 dagar: tid jag får att göra färdigt: 30 minuter! Är det rimligt?

Strul, strul, strul och frustration, för blev det fint i Explorer blev det stolligt i Firefox och tvärtom. Buggiga program. Stygga HTML-kod jag inte kan. Med lite hjälp av kollegan blev det lite bättre. Men jösses vad frustrerande när bara helt ologiska saker händer!

Under tiden har dock maken gjort helgens inköp av krubb - vilket är bra. Och varit på Hööks och köpt hästgrejor utan mig! Oh no! It's outrageous!

Får gosa med pållar och katter ikväll och dränka mina sorger i lite rödvin kanske ...

Lilla Mozz är i alla fall bättre i benet nu.

Inga kommentarer: