lördag, juni 21, 2008

En hästgård - på riktigt!



I morse var det min tur att gå upp 07.00. Jag tog ut Mökkvi i hagen, och Saga fick hö i paddocken. Solen sken men på håll syntes en vacker regnbåge. Sedan gick jag och lade mig igen. Vi övade lite horsemanship idag igen. Ibland går det väldigt bra och hästarna följer minsta vink. Men så blir de distraherade av varandra eller grannens hästar, och då får man inte riktigt kontakt längre. Vi får ge dem lite tid. I morgon tänkte vi släppa ihop dem för första gången. de verkar vänskapliga när de nosar på varandra genom boxgallret, och de gnäggar efter varandra om dagarna. Vi får hoppas att de blir riktigt bra kompisar!
Ronja är nästan modig och lade sig i paddocken igår och åmade sig, men höll noga reda på att Saga inte kom för nära. I går fick Zolly syn på Mökkvi genom boxspringan och gjorde stora ögon. "jösses, vad stor", verkade hon tänka. Idag lärde sig Ronja, den hårda vägen, att det är el i stängslet... Igår lärde sig en sork att det är gott om katt här... och mötte sitt öde.



1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen hästar på hemmanet! Vad fina de är! Jag ser framemot att få bekanta mig med dom!
Purr från Syster