måndag, juni 16, 2008

Gott om klöver - Alls icke ...

Zolly-Bolly gonar med marken

Det jobbiga med att plåta gräshoppor är att de bara far iväg hela tiden ...

Växlande molnighet över hemmanet. Nu har det äntligen kommit lite regn. Bäcken är redan lite påfylld, trots ganska små mängder regn. Men det har ju säkert kommit en del uppströms ifrån. Grodan är räddad!

Glad och nöjd efter att Saga klarat besiktningen och jag hittat transport till pållarna, dök t o m "vattumannen" upp - dvs han som ska koppla vatten in i stallet, och verkade pålitlig och bra och veta vad han gjorde! Bara en sån sak som att han faktiskt kom när han sa att han skulle komma! Ujujuj - det händer inte var dag med hantverkare!

Varpå jag rensade alsickeklöver - som ju enligt utsago inte ska vara nyttigt för pållarna i längden. Vi hade mycket sådan klöver, så nu har jag träningsvärk i rumperten.

Annars har vi inte så gott om klöver just nu, så jag var nöjd med att vattendragandet inte verkar bli så dyrt (det mesta är förberett).

Nu ska bara papprena med Saga ordnas, så är hon min!

OBS! Om rubriken: tipstack till Maken ... (jomän, så'n är han!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att allt flyter på och att du snart får hem alla!
Markgrevinnan av Broa