torsdag, juni 05, 2008

Odiskutabla för- och nackdelar med sommaren

Fördelar med sommar:
1. Ljusa kvällar/nätter då man kan dricka vin eller orka arbeta lite på hemmanet.
2. Många vackra blommor på hemmanet
3. Grodor

Nackdelar med sommar:
1. Ljusa nätter/morgnar så man inte kan sova
2. För mycket värme för att arbeta på hemmanet
3. För mycket värme för att trivas med att göra ingenting
4. För mycket värme för att kunna sova
5. Tistlar
6. Nässlor
7. Bromsar
8. Mygg
9. Fästingar
10. Mördarsniglar
11. Uttorkad bäck
12. Pollen/damm i luften som gör mig en liten smula allergisk, tror jag.
13. För mycket AC i bilen gör mig förkyld
14. Orkar inget
15. ALLA kläder är för varma - hela tiden.
16. Folk har ogynnsamt lite kläder på sig (typ sitter halvnakna på spårvagnen och svettar ner med sin bara hud - så äckligt - tur man knappt åker kollektivt nuförtiden).
17. Dåligt pott-tränade män (!) utträttar sina behov hur som helst mitt i stan.
18. Den syntetiska vaniljdoften som ska försöka täcka över odören från dåligt pott-tränade män (!) som utträttar sina behov hur som helst mitt i stan.
19. Folk som inte fattat konceptet med god hygien luktar ännu mer illa.
20. Trängsel på alla badstränder så det blir uteslutet att åka och bada om man inte älskar skvätt från förbispringande nybadade eller annalkande badbollar utanför kontroll.

Våga vägra sommar - men som sagt - hur kommer man undan?
För det finns ju inga billiga charterresor till KALLA ställen!

Inga kommentarer: